چیزهایی که دنیا را تغییر خواهند داد-رسا


شاید باورش سخت باشه ولی به زودی اتفاق خواهد افتاد

 پمپ بنزین ها و تعمیرگاه های خودرو ناپدید می شوند همچنانکه فیلم های دوربین های کداک و باجه های تلفن همگانی و….نیز ناپدید شدند.

 پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیزی که باور کردنشان سخت است، اما ممکن است به زودی مانند دیگران به واقعیت تبدیل شوند، و اتفاق افتاد و ما با آنها همزیستی کردیم و به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شدند، مانند تلفن همراه و دوربین آن، مرور کردن. اینترنت از طریق آن و ارتباط با تمام دنیا از طریق شبکه های اجتماعی که فاصله ها و موانع را از بین برد و هرکسی با نت بماند بیشتر از ماندن در کنار خانواده اش است. برای بررسی این انقلاب با مهندسین مشاور رسا همراه باشید.

 و اکنون در اینجا خواندن مهمترین چیزی است که در جهان ما اتفاق می افتد:

1- تعمیرگاه های خودرو ناپدید می شوند.

2- موتورهای بنزینی/دیزلی از 20000 قطعه تشکیل شده است.  در حالی که موتورهای خودروهای برقی دارای 20 قطعه هستند، با گارانتی مادام العمر فروخته می شوند و در نمایندگی تعمیر می شوند.  جداسازی و تعویض فقط 10 دقیقه طول می کشد.

3- موتورهای خودروهای الکتریکی معیوب در یک تعمیرگاه منطقه ای با استفاده از ربات ها تعمیر خواهند شد.

4- وقتی موتور ماشین الکتریکی شما خراب می شود، به ایستگاهی مانند ایستگاه کارواش می روید، ماشین شما با یک قهوه کشیده می شود و ماشین شما با یک موتور الکتریکی جدید بیرون می آید!

5- پمپ های بنزین ناپدید می شوند.

6- کنتورهای توزیع برق در خیابان ها با ایستگاه های شارژ برق نصب می شود (در جهان اول شروع شد).

7- تولیدکنندگان بزرگ خودروهای هوشمند پولی را برای راه اندازی کارخانه هایی که فقط خودروهای برقی تولید می کنند، اختصاص داده اند.

8- صنایع زغال سنگ از بین خواهند رفت.  شرکت های بنزین/نفت متوقف می شوند.  حفاری و حفاری نفت متوقف خواهد شد.  با اوپک خداحافظی کنید  خاورمیانه دچار مشکل شده است.

9- خانه ها انرژی الکتریکی را در طول روز تولید و ذخیره می کنند تا مورد استفاده قرار گیرد و دوباره به شبکه بفروشد.  این شبکه آن را ذخیره و در صنایعی با مصرف برق بالا توزیع می کند.

 آیا کسی سقف تسلا را دیده است؟

10- کودک امروز ماشین های فعلی را در موزه ها خواهد دید.

 آینده سریعتر از آن چیزی که ما تصور کنیم نزدیک می شود.

11- در سال 1998، کداک 170000 کارمند داشت و 85 درصد از تولید کاغذ عکس خود را در سراسر جهان به فروش رساند.  در عرض دو سال مدل کسب و کار آنها ناپدید شد و آنها ورشکست شدند.  چه کسی فکر می کرد این اتفاق می افتد؟

12- اتفاقی که برای کداک و پولاروید افتاد، طی 5 تا 10 سال آینده برای چندین صنعت نیز اتفاق خواهد افتاد.

13- آیا در سال 1998 فکر می کردید که بعد از 3 سال هیچ عکسی روی فیلم گرفته نمی شود؟  با گوشی های هوشمند، این روزها چه کسی دوربین دارد؟

14- دوربین های دیجیتال در سال 1975 اختراع شدند. اولین دوربین دارای 10000 پیکسل بود، اما از قانون مور پیروی می کرد.  مانند تمام فناوری‌ها، برای مدتی ناامید شد و سپس بسیار بهتر شد و غالب شد.

 15- این اتفاق دوباره (سریعتر) با هوش مصنوعی، سلامت، خودروهای خودمختار و الکتریکی، آموزش، چاپ سه بعدی، کشاورزی و مشاغل رخ خواهد داد.

 16- نویسنده کتاب * شوک آینده * به انقلاب صنعتی چهارم خوش آمدید.

 17- نرم افزار اکثر صنایع سنتی را در 5 تا 10 سال آینده مختل کرده و خواهد کرد.

 18- نرم افزار UBER هیچ ماشینی ندارد، بزرگترین شرکت تاکسی در جهان!  چه کسی فکرش را می کرد که چنین اتفاقی بیفتد؟

 19- اکنون Airbnb بزرگترین شرکت هتلداری در جهان است، حتی اگر هیچ املاک و مستغلاتی ندارد.  آیا هیلتون انتظارش را داشت؟

 20- هوش مصنوعی: کامپیوترها در درک جهان بهتر می شوند. امسال یک کامپیوتر بهترین بازیکن جهان را شکست داد (10 سال زودتر از حد انتظار).

 21- وکلای جوان ایالات متحده به دلیل واتسون IBM که به شما مشاوره حقوقی در عرض چند ثانیه با دقت 90 درصد در مقایسه با دقت 70 درصد در انسان ها ارائه می کند، شغلی پیدا نمی کنند.  بنابراین اگر در حال تحصیل در رشته حقوق هستید، فورا متوقف شوید.  وکلا در آینده 90 درصد کاهش می یابد و فقط متخصصان باقی می مانند.

 22- واتسون به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می کند (4 برابر دقیق تر از پزشکان).

 23- فیس بوک اکنون دارای نرم افزار تشخیص چهره (بهتر از انسان) است.  در سال 2030 کامپیوترها از انسان هوشمندتر خواهند بود.

 24- خودروهای خودران: اولین ماشین خودران ظاهر شد.  و در عرض دو سال کل صنعت تغییر خواهد کرد.  شما دیگر نمی خواهید ماشین داشته باشید زیرا با تلفن خود با ماشین تماس می گیرید و ظاهر می شود و شما را به مقصد می رساند.

25- ماشین خود را متوقف نمی‌کنید، بلکه هزینه مسافت طی شده را می‌پردازید که نتیجه آن در هنگام رانندگی است.  جوانان امروزی هرگز گواهینامه رانندگی نخواهند گرفت و هرگز صاحب ماشین نخواهند شد.

 26- این شهرهای ما را تغییر می‌دهد، 90 تا 95 درصد کمتر به خودرو نیاز داریم.  پارکینگ های قبلی به پارک سبز تبدیل می شود.

 27- هر ساله 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی از جمله رانندگی بی احتیاطی یا در حالت مستی جان خود را از دست می دهند.  ما اکنون در هر 60000 مایل یک تصادف داریم.  با رانندگی خودکار، تصادفات به یک تصادف در 6 میلیون مایل کاهش می یابد.  این باعث نجات یک میلیون نفر در سال می شود.

 28- اکثر شرکت های خودروسازی سنتی بدون شک ورشکست خواهند شد.  آنها رویکرد تکاملی را امتحان خواهند کرد و فقط خودروی بهتری خواهند ساخت و شرکت های فناوری (تسلا، اپل، گوگل) رویکرد انقلابی را با رایانه روی چرخ (ماشین های الکتریکی هوشمند) خواهند ساخت.

 29- Volvo در حال حاضر.  او از شر موتورهای احتراق داخلی در اتومبیل های خود خلاص شد و آنها را فقط با موتورهای الکتریکی و هیبریدی جایگزین کرد.

 30- مهندسان فولکس واگن و آئودی.  کاملاً از تسلا وحشت دارند و آنها باید باشند.  تمام شرکت هایی که خودروهای برقی ارائه می دهند را ببینید.  این فقط چند سال پیش شناخته شده نبود.

 31- شرکت های بیمه با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد زیرا هزینه ها بدون حادثه ارزان می شود.  مدل کسب و کار بیمه خودرو ناپدید خواهد شد.

 32- املاک و مستغلات تغییر خواهد کرد.  زیرا با کار در حال حرکت، مردم برج های خود را رها کرده و به محله های زیباتر و مقرون به صرفه تر می روند.

 33- در سال 2030، خودروهای الکتریکی تسلط خواهند یافت.  شهرها سر و صدای کمتری خواهند داشت و هوا بسیار تمیزتر خواهد بود.

 34- برق فوق العاده ارزان و تمیز خواهد بود.  تولید انرژی خورشیدی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 35- شرکت‌های انرژی فسیلی (نفت) سعی می‌کنند دسترسی تاسیسات خورشیدی منازل خورشیدی به شبکه را محدود کنند تا از رقابت جلوگیری کنند، اما این به سادگی نمی‌تواند ادامه یابد – فناوری در راه است.

 36- سلامت: قیمت Tricorder X در سال جاری اعلام می شود.  شرکت‌هایی هستند که یک دستگاه پزشکی (به نام «تری‌کورد» از Star Trek) می‌سازند که با تلفن شما کار می‌کند و اسکن شبکیه و نمونه خون شما را می‌گیرد و تنفس می‌کند.  این 54 نشانگر زیستی را تجزیه و تحلیل می کند که تقریباً هر بیماری را شناسایی می کند.  در حال حاضر ده ها برنامه تلفن همراه برای اهداف سلامتی موجود است.

 از این واقعیت غافل نشوید که در حال حاضر اتفاق افتاده است..!؟

پست مرتبط

ارسال نظر

درباره ما

گروه مهندسین مشاور رسا (شرکت راهبران سیستم آتیه) در سال 1386 با اعتقاد به اصل مشتری‌مداری، توسط آقای دکتر امیر شکاری و با پشتوانه علمی کارشناسان خبره دانشگاهی و صنعتی، با هدف ارائه خدمات در زمینه بهبود عملکرد سازمان‌ها، بنیان‌گذاری شد. این مجموعه در راستای ارائه خدمات تخصصی و آموزشی به سازمان‌های صنعتی و خدماتی، تا کنون موفق به اجرای قریب به 250 پروژه‌ در سیستم‌های مدیریت کیفیت و بهبود عملکرد در سطح ملی و بین‌المللی و برگزاری بیش از 200000 نفر ساعت دوره‌ی آموزشی مرتبط گردیده است.

راه های ارتباطی

آدرس:

تهران – خیابان سهروردی شمالی کوچه مهاجر پلاک ۳۴واحد ۱

کدپستی: 1555813515

تلفن:  86045213۸۸۵۱۷۲۶۸

 

دنبال کنید

ایمیل: [email protected]