استراتژی نیویورک تایمز-رسا

بزرگ‌ترين روزنامه‌ درآمريكا و جهان که تقریبا همه حتی یک بار اسمش را شنیده‌اند .روزنامه‌ي نيويورك‌تايمز 146 سال پیش تاسيس شد و  در این مدت 95 جايزه‌ي پوليتزررا دريافت کرد. ما در این مقاله قصد داریم به مناسبت روز تاسیس روزنامه نیویورک تایمز استراتژی آن را بررسی کنیم تا متوجه شویم دلیل این محبوبیت چیست ؟ ماموریت و چشم انداز نیویورک تایمز چگونه تدوین شده است ؟

استراتژی نیویورک تایمز:

استراتژی که نیویورک تایمز برای ماموریتش در نظرگرفته است این است که به دنبال جستجوی حقیقت وکمک به مردم برای درک  بهترجهان باشد. این باور وجود داردکه روزنامه‌نگاری این قدرت را دارد که زندگی هر خواننده را غنی‌تر و رضایت بخش‌تر و جامعه را قوی‌تر و عادلانه‌ترکند‌.این ماموریت، آن‌ها را از چالش‌های وجودی سال‌های اخیر عبور داد و به آن‌ها کمک کرد تا از چاپ به دیجیتال و تحول بزرگ در بازار تبلیغات برسند و این همان چیزی است که آن‌ها را به سمت ساخت یک کسب وکاردیجیتال، بامحوریت روزنامه‌نگاری که ارزش پرداخت هزینه را دارد، سوق داد.روزنامه‌نگاری آن‌ها در حال شکوفایی است و دروسعت، خلاقیت و بلندپروازی بی‌نظیری است. نیویورک تایمز به نقطه عطفی رسیده‌ است که در زمانی غیرقابل تصور بیش از ۱۰ میلیون اشتراک پولی داشتند.به نظر من هنوز آن‌ها به تحول کامل نرسیده‌اند و هنوز به طور کامل به آن‌چه که تایمز می‌تواند در عصر دیجیتال انجام دهد، پی‌نبرده‌اند و کارهای بیشتری برای به تکامل رسیدن درآینده و تحقق ماموریت خود دارند. بیش از ۴۰ درصد درآمد‌شان هنوز از طریق چاپ تامین می‌شود، تجارت چاپی که هر ثانیه می‌گذرد در حال کوچیک شدن است.نیویورک تایمز در یک چشم‌انداز رسانه‌ای پیچیده است و با سرعت زیاد در مسیر تغییر حرکت می‌کند. برای اولین بار بیش از یک دهه گذشته، نیویورک تایمز با آینده‌ای مواجه شده است که کم‌تر با تهدید و عدم اطمینان اقتصادی تعریف می‌شود . نیویورک تایمز با فرصت پیش آمده و بلندپروازی، تجارب چند سال اخیر را به  فرصت‌های بزرگ‌تری که اکنون می‌بینید تبدیل کرده‌است.

من سه بخش برای استراتژی نیویورک تایمز شناسایی کرده‌ام که عبارتند از :

۱-در درجه اول، هدف‌شان این است که بهترین مقصد خبری در جهان باشند.

اساس  استراتژی وماموریت کسب وکارشان ارائه معتبرترین اخبار مهم و جالب است. این استراتژی علاقه عمومی است، به این معنی که برای مخاطبان گسترده تدوین شده است. نیویورک تایمز چند رسانه‌ای است و متفکرانه از هر قالب اصلی مثل داستان سرایی، مقالات، خبرنامه‌ها، عکاسی، گرافیک تعاملی، تصویرسازی داده‌ها، صوتی، تصویری و رویدادها استفاده می‌کند تا به بهترین شکل به مخاطبانش خدمت کند. اخبار جهان را به روش‌های مختلفی پوشش می‌دهد که به خوانندگان کمک کند تا بدانند در دنیای اطرافشان چه میگذرد.

گزارش‌های تخصصی که به خوانندگان اجازه می‌دهد با موضوعات و داستان‌های مهم همراه شوند:تایمز به گزارشگران زمان و مکان می‌دهد تا در یک موضوع واحد از بهداشت عمومی گرفته تا مذهب، معماری و از پنتاگون تا هالیوود تا وال‌استریت، تمرکز کنند. این شاید مهم‌ترین کاری باشد که انجام می‌دهند. با توجه به تخصص و گزارش عمیق خبرنگارانش، پوشش خبری‌ قدرتمندی را فراهم می‌کند که کل گزارشات را غنی می‌کند.

اخباری که کیفیت را فدای سرعت نمی‌کنند: نیویورک تایمز اطلاعات قابل اعتماد و مفید را با آشکار شدن داستان‌ها فراهم می‌کنند. آن‌ها معتقدند می‌توانند ارزش واقعی را به عنوان جایگزینی برای اخبار کابلی و رسانه‌های اجتماعی اضافه کنند، جایی که گمانه زنی‌ها  اغلب حقایق را تحت الشعاع قرار می‌دهند. گزارش خبری در لحظاتی که تعداد زیادی از مردم به دنبال پاسخ هستند، یک سرویس حیاتی است.

شرکتی که حقایق مهمی را آشکار می‌کند: نیویورک تایمز معتقد است مطالب یک روزنامه مبتنی بر منابع و زمان تولید می‌‌شود. این روزنامه نگاری مشکلات را آشکار می‌کند، قدرت پاسخگویی دارد و توجه مردم را می‌طلبد.

تفسیر و انتقادی که به خوانندگان در تفسیر جهان کمک می‌کند: تفسیر و نقد مبتنی بر ایده ارائه می‌دهد تا به خوانندگان کمک کند تا دیدگاه‌های خود را در مورد موضوعات مهم توسعه داده و به چالش بکشند. این نوع روزنامه نگاری تفسیری با ارائه صداهایی که به آن‌ها اعتماد دارند و صداهایی که آن‌ها را به چالش می‌کشند، به خوانندگان کمک می‌کند تا لحظات را درک کنند. تایمزبرای افرادی که سعی می‌کنند مسائل و رویدادها را نسبت به هر ناشر یا پلتفرم دیگری درک کنند استراتژی  تدوین کرده است که تمام این روزنامه‌نگاری‌ها را به تجربه‌ای تبدیل کند که قابل اعتماد، کارآمد و آشکار باشد.

۲-تایمز قصد دارد با کمک به افراد برای استفاده بهینه از زندگی و درگیر شدن با احساسات، برای آن‌ها ارزشمندتر شود.

کاری فراتر از پوشش اخبار انجام می‌دهند. پوشش فرهنگی و سبک زندگی را فراهم می‌کندکه به خوانندگان کمک کند تا دنیای هنر، مد، غذا و ادبیات را کشف کنند. تایمز به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند چه چیزی بخوانند یا تماشا کنند، به چه موسیقی گوش دهند، چه رستورانی را امتحان کنند. آن‌ها راهنمایی‌های قابل اعتماد برای کمک به مردم در تصمیم‌گیری‌های روزمره فراهم می‌کنند.مدت‌ها قبل از اینترنت، تایمز اخبار را با طیف گسترده‌ای از اطلاعات ارزشمند دیگر دسته بندی می‌کرد. این شامل نقد فرهنگی و راهنمایی سبک زندگی و همچنین جریانی از ویژگی‌های مفید مانند پیش بینی آب و هوا، دستور العمل‌های هفتگی، لیست‌های تلویزیونی روزانه، امتیازات ورزشی و جداول سهام بود. با استراتژی که تایمز دارد من مطمعن هستم که می‌تواند در این دوره نیز به ایفای نقش گسترده و مفید در زندگی خوانندگان ادامه دهد. تایمز با استراتژی که دارد به مردم کمک می‌کند تا انگشت خود را روی نبض جامعه نگه دارند، از نقد فیلم گرفته تا ویژگی‌هایی مانند عشق مدرن و خاطرات یک آهنگ، تا کاوش در جهان‌های در حال تغییر هنر، مد، غذا و ادبیات.

خوانندگان انتظاری که از روزنامه نگاری تایمز دارند:  اخبار باید اصیل، معتبر و قابل اعتماد باشد. اما برخلاف پوشش علایق عمومی، کسانی که از پروژه‌های مورد علاقه تایمز استفاده می‌کنند، انتظار محتوای بیشتر با سطح بالاتری از جزئیات و ظرافت را دارند.

۳-هدف تایمز ایجاد یک تجربه گسترده‌و مرتبط‌ از محصول است که به مردم کمک کند با هر چیزی که نیویورک تایمز ارائه می‌دهد، درگیر شوند.نیویورک تایمز می‌گوید ما نمی‌خواهیم تنها بهترین روزنامه  را تولیدکنیم، ما قصدداریم چنان تجربه مفید و جذابی ارائه دهیم که مقصدی روزانه برای افراد کنجکاو که به دنبال درک و تعامل با جهان هستند، تبدیل شویم.

تایمز می‌داندکسانی که برای نیازهای بیشتر خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند، با احتمال بیشتری مشترک می‌شوند و به‌طور منظم از محصولات تایمز استفاده می‌کنند و روابط مادام العمر خود رابا تایمز توسعه می‌دهند. بنابراین، حتی زمانی که تایمز به سرمایه‌گذاری در روزنامه نگاری و محتوای محصولاتش ادامه می‌دهد، بخش اعظم رشدش از راهنمایی بهتر خوانندگان در تمام چیزهایی که ارائه می‌دهد، حاصل می‌شود .محصول اصلی نیویورک تایمز، اپلیکیشن آن است، بهترین مکان در جهان برای تجربه اخبار است .بعضی از خوانندگان ممکن است برای اخبار بیایند، اما برای اخبار ورزشی بمانند یاحتی برای آشپزی بیایند، اما برای اخبار بمانند. قدرت پیشنهادهای تایمز و نحوه ارتباط درستش به این صورت است که می‌تواند به شیوه‌ای متفاوت برای هر فرد ضروری باشد.

برای انجام این کار، به خانواده‌ای متصل از محصولات نیاز دارد که به صورت یکپارچه با یکدیگر کار کنند. نیویورک تایمز استراتژی دارد که به طور گسترده یک بسته دیجیتالی با ارزش را تبلیغ خواهد کرد، بسته‌ای که شامل دسترسی کامل به چندین محصول در یک اشتراک است.آن‌ها این استراتژی را دارند که با ارائه اشتراک محصولات مستقل مخاطبان گسترده‌ای  را جذب کنند. اما با تمرکز بر این مجموعه، نیویرک تایمز معتقداست که می‌تواند بیش‌ترین ارزش را برای خوانندگان خود فراهم کرده و در عوض، آن‌ها را حفظ کرده و به مردم دلایل متعددی دهدتا هر روز با تایمز تعامل داشته باشند. به طور خلاصه، تایمز با استراتژی‌  که دارد معتقداست که این مجموعه بهترین فرصت برای توسعه روابط مادام العمر با مخاطبان است .نیویورک تایمز تجربه محصول خود را اصلاح کرده و تعداد مشترکین‌ خود را افزایش داده است، به این معنی است که قصد دارد یک تجربه برتر برای مشترکین به خصوص در اپلیکیشن خود ایجاد کند. تایمز  با تدوین استراتژی درست قصد دارد اشتراکش را به قدری جذاب و مفید کنند که همه مخاطبان آن را با ارزش بدانند.همچنین هدف و استراتژی تایمز این است که به رشد مخاطبانی که روزنامه نمی‌خوانند ادامه دهد تا تاثیر روزنامه خود را بر سایر افراد گسترش دهد و خوانندگان جدیدی را با کار خود آشنا کند.این استراتژی‌های تدوین شده به مخاطبان جدید کمک می‌کند تا با تایمز ارتباط برقرار کنند و یاد بگیرند که روزنامه آن‌ها با آنچه در جاهای دیگر وجود دارد چه تفاوتی دارد.

حتی زمانی که تعداد مخاطبان خود را افزایش می‌دهند، به شدت باور دارند که روزنامه نگاری‌شان ارزشمند است.در اینجا سعی کردم به طور جامع استراتژی نیویورک تایمز را به زبان ساده بیاورم تا با هم متوجه بشویم که این روزنامه معروف چه ماموریت و چشم اندازی را برای استراتژی‌اش تدوین کرده است. کاملا مشخص است که استراتژی می‌تواند کسب و کار شما را از یک شهر کوچیک به سراسر دنیا معرفی کند همان طور که روزنامه کوچیکی که در شهر نیویورک واقع بود را به سراسر دنیا معرفی کرد و الان تمام دنیا را پوشش می‌دهد.آیا شما هم برای کسب کارتان استراتژی دارید که آن را به یک کسب و کار جهانی تبدیل کنید؟!

سخن پایانی نویسنده

در این مقاله از گروه مهندسین مشاور رسا به مناسب سال روز تاسیس روزنامه نیویورک تایمز سعی شد تا به طور کامل استراتژی این شرکت بزرگ رسانه‌ای بررسی شود. درس‌های زیادی از این استراتژی موفق می‌توان گرفت و در کسب و کار خود پیاده کرد. امیدواریم از این مقاله حسابی سود ببرید.

نویسنده

زهرا مددی
کارشناس ارشد MBA

پست مرتبط

1 دیدگاه

ارسال نظر

درباره ما

گروه مهندسین مشاور رسا (شرکت راهبران سیستم آتیه) در سال 1386 با اعتقاد به اصل مشتری‌مداری، توسط آقای دکتر امیر شکاری و با پشتوانه علمی کارشناسان خبره دانشگاهی و صنعتی، با هدف ارائه خدمات در زمینه بهبود عملکرد سازمان‌ها، بنیان‌گذاری شد. این مجموعه در راستای ارائه خدمات تخصصی و آموزشی به سازمان‌های صنعتی و خدماتی، تا کنون موفق به اجرای قریب به 250 پروژه‌ در سیستم‌های مدیریت کیفیت و بهبود عملکرد در سطح ملی و بین‌المللی و برگزاری بیش از 200000 نفر ساعت دوره‌ی آموزشی مرتبط گردیده است.

راه های ارتباطی

آدرس:

تهران – خیابان سهروردی شمالی کوچه مهاجر پلاک ۳۴واحد ۱

کدپستی: 1555813515

تلفن:  86045213۸۸۵۱۷۲۶۸

 

دنبال کنید

ایمیل: [email protected]