استراتژی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر رسا


در بسیاری از مجامع بین‌المللی، ورزش ثابت کرده که عامل مهمی برای توسعه پایدار اجتماعی در همه ابعاد است. از این منظر، دولت قطر سهم فزاینده ورزش در تحقق توسعه و صلح را در ارتقای تساهل و احترام ملت‌ها و سهمی که در توانمندسازی زنان و جوانان، افراد و جوامع گوناگون ایفا میکند را به رسمیت شناخته است. قطر با استفاده از این پتانسیل فوق العاده ورزش، روز ملی ورزش را در تقویم ملی خود تعیین کرده که در آن همه اعضای جامعه با یکدیگر تعامل دارند. جام جهانی فوتبال که قرار است از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در قطر برگزار شود، یکی از مهم‌ترین مشارکت‌های بین‌المللی و یکی از مهم‌ترین موتورهای توسعه پایدار قطر محسوب می‌شود. این رویداد بین المللی ارزش بالایی برای اقتصاد و دیپلماسی عمومی قطر خواهد داشت و فرصتی حیاتی برای کشور و حتی منطقه بشمار می‌رود. زیرا دولت قطر می‌تواند از طریق جام جهانی ۲۰۲۲ ارتباط نزدیکی با میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که در این رویداد بزرگ شرکت خواهند کرد یا میلیاردها نفر که از دور شاهد آن خواهند بود، برقرار نماید.

دولت قطر اعلام کرده که این رویداد را فرصتی برای به نمایش گذاشتن هویت عربی و فرهنگ ملی خود، به منظور ایجاد پل‌های فرهنگ و صلح و ترویج مدارا، احترام و تفاهم بین تمدن‌ها قرار خواهد داد. این رویداد تاثیر بسزایی در توسعه صنعت گردشگری، توسعه اقتصادی، مهمان نوازی قطری و تعامل با شرکت کنندگان از سراسر جهان خواهد بود. چشم‌انداز دولت قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ این است که از قدرت فوتبال برای باز کردن درهای دنیایی از تجربیات شگفت انگیز استفاده کند. این مستلزم نشان دادن هویت قطر از طریق جام جهانی است که مردم را در جشن مشترک فوتبال، درک بین فرهنگی و فرصت‌های جدید برای رشد و توسعه به هم متصل کند. قطر در تلاش است با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف، این ایده را که نسل‌های آینده باید سیاره مشترک زمین را مکانی سبزتر، عادلانه تر، عاری از تبعیض و مملو از صلح و دوستی تبدیل کنند، در این رویداد به نمایش بگذارد. همچنین در مارس ۲۰۲۱، کمیته المپیک قطر تمایل خود را برای انجام بازنگری کلی در قوانین به منظور یکسان سازی جنسیتی در ورزش قطر، با ایجاد مسیرهای روشن برای زنان و اعطای حق مدیریت‌های کلان به زنان اعلام نمود. چارچوب پایدار قطر برای جام جهانی بر اساس پنج رکن اصلی سازماندهی شده‌اند: انسانی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و حکومت. این مولفه‌ها در راستای چشم‌انداز ملی قطر ۲۰۳۰ است، که به شرح زیر می‌باشد:

– اقتصادی: توسعه اقتصادی قطر را تسریع بخشد

– حکومت: نمونه‌ای از حکمرانی خوب و شیوه‌های تجاری اخلاقی ارائه دهد

– انسان: توسعه سرمایه انسانی و حفظ حقوق کارگران را اجرا نماید

– اجتماعی: ارائه و تجربه مسابقات فراگیر جهانی

– زیست محیط: ارائه راه حل‌های زیست محیطی نوآورانه


Source: Qatar Government,  Voluntary National Review 2021, Report on the implementation of the 2030 Agenda for Sustainable Development

پست مرتبط

ارسال نظر

درباره ما

گروه مهندسین مشاور رسا (شرکت راهبران سیستم آتیه) در سال 1386 با اعتقاد به اصل مشتری‌مداری، توسط آقای دکتر امیر شکاری و با پشتوانه علمی کارشناسان خبره دانشگاهی و صنعتی، با هدف ارائه خدمات در زمینه بهبود عملکرد سازمان‌ها، بنیان‌گذاری شد. این مجموعه در راستای ارائه خدمات تخصصی و آموزشی به سازمان‌های صنعتی و خدماتی، تا کنون موفق به اجرای قریب به 250 پروژه‌ در سیستم‌های مدیریت کیفیت و بهبود عملکرد در سطح ملی و بین‌المللی و برگزاری بیش از 200000 نفر ساعت دوره‌ی آموزشی مرتبط گردیده است.

راه های ارتباطی

آدرس:

تهران – خیابان سهروردی شمالی کوچه مهاجر پلاک ۳۴واحد ۱

کدپستی: 1555813515

تلفن:  86045213۸۸۵۱۷۲۶۸

 

دنبال کنید

ایمیل: [email protected]